8 Ocak 2010 Cuma

Mobile - Windows Mobile 6.1 "NETCFv35.Messages.EN.wm.cab Hatası"

"An error message is available for this exception but cannot be displayed because these messages are optional and are not currently installed on this device. Please install ‘NETCFv35.Messages.EN.wm.cab’ for Windows Mobile 5.0 and above or  ‘NETCFv35.Messages.EN.cab’ for other platforms. Restart the application to see the message."

Merhabalar,

Geçenlerde başıma gelen ve çok can sıkıcı bir olayı ve çözümünü paylaşmak istedim. Windows Mobile 6.1 için bir uygulama geliştiriyordum. Bu uygulama bir WebService'i kullanarak bir takım verileri göstermek üzere tasarlanmıştı. Herşey güzel giderken tam verileri alma sırasında

"Bu özel durum için bir hata iletisi var, ancak bu iletiler isteğe bağlı olduğundan ve şu anda bu aygıta yüklü olmadığından görüntülenemiyor. Lütfen Windows Mobile 5.0 veya üzeri için ‘NETCFv35.Messages.EN.wm.cab’ dosyasını, diğer platformlar için ‘NETCFv35.Messages.EN.cab’ dosyasını yükleyin. İletiyi görmek için uygulamayı yeniden başlatın."

gibi bir hata ile karşılaştım. Hatada da dediği gibi "NETCFv35.Messages.EN.wm.cab" dosyasını Mobil cihaza yüklemem gerekiyordu. Bilgisayarda yaptığım aramada cab dosyasını "C:\Program Files\Microsoft.NET\SDK\CompactFramework\v3.5\WindowsCE\Diagnostics" klasörü içinde buldum. Dosyayı Mobil cihaza kopyalayıp sorunsuz bir şekilde kurdum. Acaba çalışırmı derken yine aynı sorun karşıma çıktı.

Biraz araştırdıktan sonra NETCFv35.Messages.EN.wm.cab dosyasını açarak içinde ki SYCCFA~1.001
dosyasını System.SR.dll olarak değiştirdim ve bu dll'i geliştirdiğim projede referans olarak ekledim.

Benim için sorunsuz çalıştı. Umarım yardımcı olmuştur...

Not: Eğer PocketPC'lerde WebService'e bağlantıda sorun yaşarsanız. WebService'inizin yolunu http://localhost/.. gibi değilde localhost yada her ne var ise IP'nizle ( http://192.168.1.1 gibi) değiştirmelisiniz.
Çünkü cihazın kendi IP'si olduğu için localhost onun için birşey ifade etmez. Bizim gidip IP adresini ona göstermemiz lazım.

Basit olarak tekrar üstünden geçeyim:

1 - C:\Program Files\Microsoft.NET\SDK\CompactFramework\v3.5\WindowsCE\Diagnostics
e giderek NETCFv35.Messages.EN.wm.cab dosyasını mobil cihazımıza atıp yüklüyoruz.

2 - NETCFv35.Messages.EN.wm.cab dosyasını açarak (Winzip ile mesela) içinden SYCCFA~1.001 dosyasını bir yere atıp adını System.SR.dll olarak değiştiriyoruz.

3 - System.SR.dll dosyasını kullandığımız projeye referans olarak ekliyoruz.

8 yorum:

  1. Çok teşekkürler gerçekten aradığım sorunu burada buldum paylaşım için Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  2. Gerçekten çok işime yaradı Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. çok teşekkürler sayende okulum bitti

    YanıtlaSil
  4. cab dosyasını nasıl yüklicez peki bununla ilgili bir bilgi verir msin? benim elimde windows ce yüklü bir cihaz var bu hata alıyorum uygulamamı çalıştırdığımda.Yardımcı olursan sevinirim.

    YanıtlaSil
  5. Teşekkür ederim, beni büyük bir sorundan kurtardın.

    YanıtlaSil
  6. Teşekkürler. Çok yardımcı oldu..

    YanıtlaSil
  7. Bu paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil