Peki en önemli soru; Değişkene neden ihtiyaç duyuyoruz?
Değişkenleri kullanma sebebimizi anlatırken şöyle bir örnek vereyim. Mesela düşünün bir arkadaşınıza (hatta bu kız olsun .p) gideceksiniz ve arkadaşınızın evinde asansör var. Asansöre bindiniz. Peki kaçıncı kata çıkacaksınız? Bunu bilmiyorsunuz değil mi? Ne yaparsınız, hemen arkadaşınızı arayıp sorarsınız veya daha önceden geldi iseniz oraya kaçıncı kata çıkacağınızı biliyor olacaksınız. İşte değişkenler bizim burada aklımızda tutmamız gereken "Kat Numaraları"dır. Eğer o değişkeni önceden bilmiyorsak, onunla ilgili nasıl işlem yapabiliriz ki?
C# dilinde bir değişken şöyle tanımlanır.
tip değişkenadı;
Burada "tip" verinin içerdiği bilgiye en uygun veri tipini, "değişkenadı" ise daha sonra veri atamak ve okumak için kullanacağımız temsili ismi belirtir.
Her bir değişken tanımladığımızda Hafızada o değişkenin kapladığı yer kadar alan kaplarız.
Biz genelde Built-in Type'larla uğraşırız (Introduction konusu dahilinde). Built-in Type'lar da 2'ye ayrılırlar;
1 - Value Built-in Type : byte,short,int,long,float,double,decimal,bool,char
2 - Referance Built-in Type : object,string
Tablolarda Değişkenlerin kapladıkları yer ve aldıkları değer aralıklarını inceleyelim.
Örneğin hafızada daha sonra kullanmak üzere 2 rakamını saklayacaksam, neden onu "long" tanımlayıp gereksiz yere bir sürü yer kaplatayım? Kodları performanslı yazmak kadar değişkenleride aynı şekilde seçmek gerekir.
ör) int sayi = 2; Bu satırı çalıştırdığımızda;Hafızada int tipinde ve değeri 2 olan bir yer ayrılır.
Yukarıda bahsettiğim daha sonra kullanmak şöyle oluyor efem;
int sonuc = 0; -->sonucumuzun başlangıç değeri 0 olsun
sonuc = sonuc + sayi;
yada
sonuc += sayi; -->diyerek daha önce hafızada sakladığımız "sayi" değişkenini kullandık.Ve sonuç 0 iken 2 oldu.
Şimdilik zamanım bu kadar..
Teşekkürler, görüşmek üzere.
jop
YanıtlaSil